
Sitä aina käsketään miettimään asioita, mitä Suomessa voitaisiin rakentaa tai tuottaa, jotta se olisi parempaa kuin halpatuontimaista, mutta jotta se olisi hinnoiteltu myös siten, että sitä voitaisiin viedä? Onko Suomessa mitään muuta kuin luonnontuotteita, puuta ja mineraaleja, mitä voidaan viedä taloudellisesti kannattaen? Voimmeko kehittää jotain Veikkoinkorpeen, jota voitaisiin viedä ulkomaille?

Suomikasino olisi hyvä idea, mutta valitettavasti se on jo maltalaisen yrityksen omima, jossa kylläkin on suomalaisia työntekijöitä, mutta voisiko siitä johtaa edelleen jonkinlaisen vientituotteen? Onhan suomalainen Talvisodan ihme jokseenkin legenda maailmalla, joten miksi ei lähdettäisi sitä kautta hakemaan uutta maailmanvalloitustuotetta?
Maailmanvalloitus tuote
Millainen tuote olisi sellainen, jolla valloitetaan maailma? Sen pitäisi olla ensinnäkin sellainen, joka mahtuu kenelle tahansa joko mukaan tai kotiin. Toisaalta siinä pitäisi olla jotain uutta, jotain erikoista ja jotain haluttavaa ja sen pitäisi olla hinnaltaan sellainen, että se voidaan ostaa ihan hyvin Lapissa kuin Australian takamailla. Onko sopiva tuote sitten reaalituote vai digitaalinen tuote? Digitaalisista tuotteista meillä on jo kokemuksia tyyliin Angry Birds ja Supercellin luomat hauskan näköiset tappelevat ukot, joista kiinalainen Tencent maksoi miljardeja! Suomalaiset ovat siis valloittaneet maailman sikojen ja lintujen voimin, mutta mikä voisi olla seuraava suomalainen valloitustuote, saisiko sen tuosta Talvisodasta ja sen ihmeestä?
Tuotemyynti aina hankalaa
Tuotemyynnissä maailman mittakaavassa hankalaa on se, että mikäli tuotteesta tulee oikeasti maailmalla menestyvä, puhutaan miljoonista ja miljoonista kappaleista tuotetta, ja jokaisen tuotteen pitää olla samanlainen, yhtä hyvä, ja ilman virheitä. Jos tuotetta esimerkiksi aletaan valmistamaan Veikkoinkorvessa, onko alueella oikeasti tilaa sellaiselle toiminnalle, mille maailmanvalloitus rakentuisi? Totta kai kaikki tuotanto alkaa pienestä ja kasvaa vähitellen, mutta miksei jos alusta alkaen voi alkaa miettiä mahdollisuutta luoda jotain niin suurta, että se löytyisi joka puolelta maailmaan parissa vuodessa?
Logistisesti Veikkoinkorpi on hyvällä paikalla
Veikkoinkorpi on aivan Turku-Helsinki tien varrella, joten yhteydet satamiin ovat hyvät. Tarvittaessa voitaisiin varmaan luoda lisäyhteys Inkoon satamaan, eikä lentokenttäkään ole kuin reilun puolen tunnin päässä. Logistisesti Veikkoinkorpi on siis hyvällä paikalla jopa teollista tuotantoa ajatellen.
Kasinoteollisuus vaatisi lakimuutokset
Mutta jos Veikkoinkorvessa aloitettaisiin uuden Talvisota-tuoteperheen rakentaminen kasinoteollisuuden tarpeisiin, ongelmaksi tule heti nykyinen laki, koska Suomessa ei näitä tuotteita voisi lain mukaan tehdä. Ensin pitäisi eduskunnan saada muuttamaan nykyinen laki sallivammaksi, vaikka Ruotsin tai Tanskan tai vaikkapa Saksan mallin mukaisesti, jotta liiketoimintaan voitaisiin alkaa kehittää aivan uudella tavalla, tarvitsematta lähteä Maltalle tai jopa Intiaan tai Kiinaan.
Rahapelaaminen on aina ollut jotain, mitä ihmiset ovat tehneet ja koko 2000-luvun ajan kansainvälinen rahapeliteollisuus on kasvanut digipohjaisesti, mutta myös nykyaikaiset multimedia-ja multiviihdekasinot ovat rakentaneet entistä monipuolisempia viihdekeskuksia, ja mikäs sen mielenkiintoisempaa, jos näihin tulisi 2020-luvun lopulla Suomessa suunniteltu ja rakennettu kokonaisuus laitteineen, osioineen, joka koostuisi niin pelaamisesta sekä satunnaisten automaattipelien parissa kuin myös e-urheilun FPS pelien parissa, talvisodan hengessä ja rakenteissa? Miksei digiaika voisi yhdistyä historiaan ottamalla mukaan myös kaksi erilaista pelimaailmaa, sillä jo nyt on puhuttu paljon siitä, miten 18-26 vuotiaat nuoret ovat eniten saavutettavissa e-urheilun kautta, ja suomalaisista miehistä jopa 30 % pelaa rajapelejä jo nyy. Maailmalla rahapelaamisen luvut vaihtelevat totta kai maasta toiseen, mutta jos Suomesta tulisi Talvisota – Winter War World- pelimaailma, joka yhdistäisi yhdeksi kokemukseksi monia niitä asioita, joita rahapelaajat hakevat. Eli jännitys, kokemukset, voiton mahdollisuus, uuden kokeminen ja kenties itsensä voittaminen Ja kun tämän Winter War World kokonaisuuden rakentaisi omalla lisenssillä ympäri maailman, voitaisiin mahdollistaa paikallisten ammattilaisten mukaan ottaminen rakentamisvaiheeseen – suunnitelmat ja piirustukset olisivat suomalaiset sekä totta kai kaikki pientavara, mikä olisi myynnissä WWW:ssä.
Jokaisen ison ajatuksen voi ampua alas, tai lähteä kehittämään edelleen. Kumpaa sinä tekisit?